Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho
rozvoja SR
Bratislava, 12.1.2015
VEC: Postavenie budovy Železničnej stanice pre
cestujúcich na bývalom pôvodnom mieste na Rendezi (Východnom) MČ Rača.
Vážený pán Ing.
Kubáček,
dovoľ, aby som ťa urgentne
požiadal, rešpektujúc plánovacie, finančné záležitosti, aby ŽSR postavili
budovu Železničnej stanice pre cestujúcich na Rendezi (Východnom) MČ Rača,
ktorá bola približne v roku 1992-93 zbúraná so záväzným prísľubom, že pri
150. výročí ŽSR sa zaručene znovu postaví jej nová budova.
Píše sa rok 2015 a aj napriek
mnohým mojim urgenciám na vedenie ŽSR a mnohým ich sľubom na Rendezi, ako
dôležitej súčasti železničnej nákladnej dopravy a významnej spoločenskej
každoročnej akcie „Celoslovenského zrazu historických železničných vozidiel“,
budova železničnej stanice pre cestujúcich stále neexistuje.
Žiadam to urgentne aj
z dôvodu bežiaceho projektu „Bratislavskej integrovanej dopravy“, kde
spolu s Vajnorami cielene žiadame, aby bola jedinečná možnosť funkčnej
železničnej dopravnej cesty využívaná z centra mesta a späť +
Devínska Nová Ves, Petržalka, Lamač, aj na Rendez a do Vajnor. Výhodou
bývalého miesta budovy starej železničnej stanice pre cestujúcich je jeho
ideálna stredná poloha pre všetkých obyvateľov Rendezu s možnosťou
cestného prístupu k nej.
Súčasný stav obyvateľov je cca
5.300 a mnohí dochádzajú do práce, školy, do centra mesta Bratislavy
a pri katastrofálnej cestnej dopravnej nepriepustnosti v ranných
a popoludňajších špičkách to bude obrovský prínos pre ušetrenie osobného
produktívneho času každého obyvateľa Rendezu (viď. keď sa mi podarilo presadiť
aj keď len na rok MOTORÁK Rendez – Predmestie a späť, bol to obrovský
početný cestovný úspech).
Vážený pán Ing.
Kubáček,
verím, že viac ako fundovaný
a znalý tejto problematiky z tvojho pracovného pôsobenia na Rendezi
v MDC uznáš argumenty obyvateľov Rendezu a v rámci reálnych
možností budeš vyvíjať potrebné účinné pracovné aktivity, aby sa projekt
výstavby budovy železničnej stanice pre cestujúcich na Rendezi stal čo najskôr
funkčnou realitou.
S úctou
za pochopenie ďakuje
Cyril Sekerka
Poslanec
za Rendez (Východné) MČ Rača
Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho
rozvoja SR
Ing. Jiří Kubáček
Generálny riaditeľ sekcie železničnej dopravy a dráh
VEC: Žiadosť o zaslanie odborných informácii na zistenie
skutkového stavu – výška výkonov na spádovisku Železničná stanica Bratislava
Východ – z dôvodu sťažnosti niektorých obyvateľov na ulici Na Pasekách –
162-bytovka na jej rušivý hluk.
Vážený pán riaditeľ Ing. Jirko Kubáček,
dovoľ, aby som ťa ako poslanec za Rendez (Východné) MČ Rača požiadal
v mene niektorých obyvateľov zo 162-bytovky – Na Pasekách, ktorí sa
sťažujú na rušivý hluk z prevádzky ŽSR – spádovisko vagónov, ktorého
následkom sa cítia byť poškodení v kvalite života ich bývania.
Pre zistenie skutkového stavu tohto uvedeného problému t. j. výšky
prevádzkových výkonov SPÁDOVISKA – železničnej stanice Bratislava-Východ ťa
žiadam, aby si mi zaslal všetky možné odborné informácie – výkony za 24 hodín,
aký je pokles železničných prevádzkových výkonov od roku 1989, či nedochádza
k prerušeniu práce na spádovisku z dôvodov absencie dodávok atď.
Ako poslanec za Rendez (Východné) MČ Rača som už riešil uvedenú
problematiku hluku v roku 1991 za účasti zástupcov ŽSR a MÚ Rača
s výhľadom výstavby protihlukovej bariéry v spádovisku železničnej
stanice Bratislava Východ, ale po obrovskom prepade železničných prevádzkových
výkonov v nákladnej doprave, ktorý je viac ako dlhodobý bez možného
perspektívneho nárastu výkonov v doprave s takouto realizáciou
výstavby protihlukovej steny logicky už nerátalo a neráta, lebo hladiny
rušivého hluku pri uvedenom dokázateľne veľkom poklese prevádzkových výkonov na
spádovisku sa znížili na historické minimum. Zároveň s ohľadom na uvedenú
sťažnosť „problematiky hluku“ ako ho vníma skupina obyvateľov ulice Na Pasekách
– 162-bytovka, chcem práve im predložiť odborne verifikované informácie, ktoré
vo forme argumentov, faktov budú dokladovať, aký je naozaj súčasný skutkový
stav výkonov prevádzky železničného spádoviska od roku 1989 až do roku 2014
a prečo je nereálne plánovať výstavbu finančne nákladnej protihlukovej
steny.
S úctou za
pochopenie ďakuje
Cyril Sekerka
Poslanec
za Rendez (Východné) MČ Rača
0 komentárov:
Zverejnenie komentára