To, po čom sme kedysi túžili, začína naberať konkrétne obrysy. Za bývalého režimu neexistovali žiadne cyklochodníky, ani cyklotrasy a jazdilo sa po cestách medzi autami viac-menej riskantne. No miesto toho, aby sa spoločnosť postupne od začiatku 90-ych rokov naučila žiť s cyklistami, keď bola doprava menej zahustená, tak to urobili až teraz. A ako geniálne! Poďme sa pozrieť.
Vopred však chcem čitateľovi ujasniť, že sa nejedná o cyklotrasu, ale iba o cyklokoridor. T.j. vodiči motorového vozidla idú v skutočnosti po tej istej priamke. Upozorňuje na to aj krátke video v tomto článku:
A ukážky, ako to vyzerá v centre Bratislavy
Cyklokoridor smerom na Apollo most (Košická ulica). Čo sa stane, ak niekto otvorí dvere na aute a budete prechádzať na bicykli práve okolo?
Tu koridor končí. Po riskantnej jazde si to cyklista zariaď, ako chceš!
Vraj treba zísť z bicykla. Alebo zosadnúť?
To ako keby mal vodič auta vystúpiť z auta! No nič. Osobne hodnotím túto/tieto aktivity vytvoriť vhodné podmienky pre cyklistov za nedostatočné. Vzhľadom na absenciu niekoľko desaťročí niečo riešiť v prospech cyklodopravy - a to má na svedomí jednak bývalý režim a čo je horšie aj nový (minimálne 2 desaťročia), sú uvedené riešenia životu nebezpečné a jazda bicyklom je mimoriadne riskantná. Tieto príklady ukazujú, že panstvo zo samospráv nemá záujem skutočne koncepčne riešiť cyklodopravu vo veľkom meste na úrovni ako sa má.
A ako sa to má riešiť vidíme tu:
Dokonca panstvo zo samopráv nemá problém natlačiť vedľa seba chodcov a cyklistov na dunajskom nábreží asi heslom: Plebs, potlačte sa!
Naša spoločnosť je chorá, volíme chorých ľudí do samospráv, ktorí choro riešia problémy. Niečo podobné sa chystá aj v m.č. Rači, v rámci projektu JURAVA, pretože časť ciest (Alstrova) pre motorové vozidlá bude tiež označená piktogramami ako tie v centre mesta.
Zdroje fotografií použité v príspevku:
0 komentárov:
Zverejnenie komentára