Zverejnenie príspevku / stránky na vybrali.sme.sk Tlač / PDF príspevku / stránky

7.11.18
0
Aj keď zákon ukladá povinnosť vyúčtovať kampaň až po voľbách (čo je už pre výsledky volieb bezpredmetné), rozhodol som sa vyúčtovať kampaň už dnes - deň pred moratóriom, aby ste vedeli koľko stála a kto ju platil. Viacerí ste sa ma pýtali, prečo nemám väčšiu kampaň - jednak si myslím, že Rača by nemala byť oblepená bilbordmi a tiež neplánujem si kupovať voličov veselicami. Preto som mal odlišnú kampaň ako protikandidáti - založenú na mojom programe, článkoch a hlavne stretávaním sa s Vami v uliciach Rače. Týmto chcem tiež poďakovať starostovi a jeho tímu, že od môjho víťazstva vo voľbách do BSK mi robia už celý rok dlhodobú - z mojej strany bezplatnú - kampaň.

Takže k vyúčtovaniu:

Príjmy:

celkovo: 3574,64 €

Dary od fyzických osôb - 2995,60 € - menovite - a týmto by som sa im chcel opäť poďakovať: 
Rastislav Turanský, Andrej Hajdúšek, Martin Marek, Vladimír Skokňa, Samuel Teplanský, Lucia Wurfl, Juraj Bilčík, Radko Tiňo, Boris Krošlák, Ingrid Vanerková, Mária Mlynarčíková, Tomáš Vajda, Jakub Kuruc, Viktor Bielko, Peter Zeman, Jozef Gejdoš, Marek Kollár, Ivan Moro, Martin Duda, Juraj Lalík, Alexander Botev, Matej Gajdoš, Mário Grman, Martin Leichenberg, Ondrej Stacho, Martin Hermanovský, Ladislav Šimko, Svetozár Rohoň, Vieroslava Štrbáková, Martin Danada
Môj príspevok na kampaň - 579,04 €

Výdavky:

celkovo: 3574,64 €

z toho:

Reklama na Facebooku 151,41 €
Poplatky za vedenie účtu 50,55 €
Komprint                        681 €   (tlač letákov a brožúrky s volebným programom)
Bigmedia                        276 €   (jeden bilbord na dva mesiace, dvakrát tlač)
Onside                              74 €    (prvotná grafika bilbordu a grafika vlajky)
Príbor                     1000 €      (kompletné grafické práce - letáky, brožúrka, FB, druhá grafika bilbordu)
OZ račan.sk                    1133 € (inzercia - články v troch číslach vrátane zverejnenia programu)
Marek Zahradník                50 € (grafika vizualizácie Detvianskej)
Websupport                       7,97 € (presmerovanie webovej stránky na drotovan.sk)
Print 24                          150,71 € (volebná vlajka a tlač reklamných letákov)


Poznámka: Do súm nie sú zarátané neidentifikovateľné platby 10,29 € - tie sú na transparentnom účte vedené ako príjem 10,29 € a následne zaslané naspäť, tj. ako výdavok na účte. V skutočnosti za prevod naspäť bolo treba zaplatiť 2x0,2 € - týchto 0,40 € je však zarátaných do poplatkov za vedenie účtu. Rovnako tak môj celkový prevod na kampaň bol 800 €, táto suma nebola k 07.11. plne využitá a nechcel som na posledný deň zahltiť Facebook reklamou. Oproti minulosti je v zákone uvedené, že od moratória (tj. 08.11. 7,00)  nemôžu byť zaúčtované ďalšie platby a to by bol v prípade FB problém.

Všetky prevody sú evidované na mojom transparentnom účte.

Záverom chcem uviesť, že do kampane som dal 800 € a nakoniec bude suma trochu nižšia. Táto suma na takú vec ako kampaň mi však pripadá tiež už dosť vysoká pre rodinný rozpočet. Preto je pre mňa nepochopiteľne, že starosta mestskej časti Rača úplne bez problémov dal do kampane 25 tisíc z rodinných peňazí. V princípe jeho náklady na kampaň boli skoro presne pomerné k mojim a k počtom jeho bilbordov v septembri a môjho, tj. cca 1:40.

Držím palce vo voľbách, aby ste mali šťastnú ruku!

Michal Drotován
kandidát na starostu Rače
www.drotovan.sk

0 komentárov:

Zverejnenie komentára