Odpoveď na článok Igora Kosa „Pilotný projekt parkovania v Karlovej Vsi – september 2016 a júl 2018“
v Karlovej Vsi bolo v marci 2016 referendum, či ľudia
súhlasia so zavedením rezidenčnej parkovania, ktoré výrazne zníži počet
vyhradených parkovacích miest (v tom čase na niektorých uliciach viac ako 50%
zo všetkých miest). To znamená, že výrazne ubudne tých, čo majú vyhradené
miesto za poplatok, iba pre seba a väčšina parkovacích miest bude pre
obyvateľov, ktorí tam majú trvalý pobyt (nebude ale vyhradená pre konkrétne
auto). Toto referendum síce nebolo platné, keďže sa ho zúčastnilo iba 42%
oprávnených voličov (potrebných je viac ako 50%), ale z tých, čo
hlasovali, bolo za 54% (7 238 voličov) a proti 41% (5 342 voličov).
Je možné, že práve Vy ste nemali problém s parkovaním (nie každá
ulica je na tom rovnako). Kľudne si však dohľadajte príspevky iných ľudí na FB
Karlovej Vsi z danej oblasti, ktorí mali iný názor. Dokonca niektorí tvrdili,
že ani po zavedení parkovacej politiky nemajú stále kde zaparkovať resp. že
stále nemôžu zaparkovať pred svojim domom.
Pre vašu informáciu, taká istá zóna ako u vás je už takmer rok zavedená aj v najhoršej časti Dlhých Dielov (ulice Hlaváčiková a Veternicová). Očakávať pri nastavovaní pravidiel 100% spokojnosť je nezmysel. Áno, dnes aj v budúcnosti bude skupina ľudí, ktorým bude vyhovovať chaos a neporiadok. Mimochodom úroveň chaosu a neporiadku je spravidla to, čo odlišuje vyspelé krajiny od tých rozvojových.
Čo sa týka úbytku parkovacích miest, tak dôvod je jednoduchý.
Dnes, rovnako ako v minulosti, môžete stáť kdekoľvek. Dokonca aj na tých
miestach, kde nie sú vyznačené parkovacie miesta. Budete tam stáť rovnako ako v
minulosti v rozpore s predpismi, len teraz to bude viac vidieť, ako to bolo
vidieť v minulosti. Keď však chcete vyznačiť regulérne (zákonné) parkovacie
miesta, tak Vám ich dopravný inšpektorát dovolí vyznačiť len tam, kde to je v
súlade s vyhláškou. Pred tým bolo, rovnako ako je teraz, zakázané stáť na
prechode pre chodcov alebo vo vzdialenosti 5 metrov pred ním, v zákrute tvare T
na protiľahlej strane, stáť tak, že na chodníku neostane 1,5 metra pre chodcov
alebo tak, že na ceste neostanú voľné 3 metre na ceste, ... (pozrite si Vaše
fotky, kde je nula parkovacích miest a choďte si zmerať, či tam dokážete
zaparkovať tak, aby ste dodržali uvedené vzdialenosti). To, že tam ľudia
predtým parkovali tak, že tieto pravidlá cestnej premávky nedodržiavali,
neznamená, že to bolo OK. Veď keď im nevadilo vtedy, že ich nedodržiavali,
prečo im to vadí teraz. Kľudne tam môžu zaparkovať a porušovanie dopravných
predpisov ich autom bude na tom úplne rovnako ako pred vyznačením zóny. Aj v
minulosti, keby to ktokoľvek kedykoľvek nahlásil, tak by to museli policajti
riešiť, lebo väčšina z tých áut, ktorých miesta teraz nie sú vyznačené,
parkovala v rozpore s predpismi.
Čo sa týka vašich rodinných príslušníkov, buďte rád, že nebývate
Vy (alebo oni) vo Viedni, Brne, Prahe, .... Lebo neuveríte, ale ani tam by k
Vám nemohli prísť bez problémov na návštevu a zaparkovať tak, ako sa dnes
parkuje v celej Bratislave. A tak, ako sa v Bratislave parkuje, je
následok toho, že sa to neriešilo a zodpovední to nechali zájsť až tak ďaleko,
že dnes nezaparkovať tesne pred svojou bránou je zločin proti ľudským právam.
Bez ohľadu na to, či je to na úkor zelene, chodníkov, ... .
Som vodič a viem, že tiež som rád, keď môžem rýchlo a blízko
zaparkovať. Ale aby chodníky, zeleň, detské ihriská a vlastne všetok voľný
verejný priestor mal byť miesto pre parkovanie mi naozaj nepríde ako správna
cesta. Nehovoriac o tom, že je veľké množstvo miest v meste, kde ten problém je
horší než kritický a už teraz sa nedá riešiť, ale iba čiastočne zmierňovať.
Som zvedavý, či by ste chceli žiť v krajine chaosu, kde by
neboli podľa vás zbytočné regulácie zákonom. Máte pravdu, že ľudia v takých
krajinách žijú a zvykli si. Nikto z nás nechce hlúpe a zbytočné regulácie, ale
tvrdiť, že chaos je lepší, je podľa mňa odrazom Vášho prístupu, ktorý
nepovažujem za správny ani väčšinový.
bývalý prednosta MiÚ Karlova Ves
(od decembra 2014 do júna 2017)
jedna z osôb zodpovedných
za kritizovanú reguláciu parkovania