Dovoľte,
aby som zareagoval na prebiehajúcu iniciatívu pani poslankyne na Rendezi (Východnom)
MČ Rača Gelingerovej a skupiny obyvateľov zo sídliska Na Pasekách, ktorí
žiadajú vypracovanie „Štúdie hodnotenia expozície hluku na Rendezi“ najmä
sídliska Na Pasekách. Zrozumiteľnou rečou preložené, či hluk zo železničného
spádoviska Bratislava východ svojou intenzitou hlučnosti nepoškodzuje zdravie
jeho obyvateľov.
Vyžiadal
som si preto, priamo od ŽSR Ing. Kubáčka – generálneho riaditeľa sekcie
železničnej dopravy a dráh, aby mi od kompetentných pracovníkov ŽSR zaslal
grafy vývoja výkonov na spádovisku od roku 2000 do roku 2014. Prvý graf denných
prevádzkových výkonov preukázal veľký prepad o 65 % a druhý graf ako
celoročný sumár preukázal pokles prevádzkových výkonov za toto obdobie až
o 67%. Uvedená cesta jasne dokazuje, že zaťaženosť hlukom logicky klesla
a teda aj tieto hladiny hluku nemôžu spôsobovať stav, kedy je ohrozené
zdravie obyvateľov Na pasekách.
Bývam
na Rendezi 60 rokov a ako poslanec pôsobím už 20 rokov a až do roku 2014
sa nikto nikdy z obyvateľov Na pasekách nesťažoval formou petície alebo
osobnej sťažnosti na poslaneckých dňoch na Rendezi, kde sa vždy zapisujú
podnety, sťažnosti obyvateľov Rendezu.
Ja
zastávam názor, že väčším problémom obyvateľov Na pasekách, ako priorita číslo
jedna je PARKOVANIE, ktoré je už v stave dopravného kolapsu. Už 9 rokov
žiadam každoročne písomnou formou cez celoročný finančný rozpočet MČ Rača, aby
sa zrealizovala výstavba PARKOVISKA NA PASEKÁCH v priestoroch pasienkov za
162-bytovkou, ktoré vlastnícky patria PD Rača. Môj návrh znie, že MÚ Rača
združenými finančnými prostriedkami so záujemcami o parkovné miesto
z radov obyvateľov 162-bytovky Na pasekách by v prvej etape od PD
Rača kúpili potrebný pozemok, MČ Rača by potom realizovala potrebnú stavebnú
prípravu až po verejnú súťaž výberu stavebnej firmy, ktorá by výstavbu
parkoviska dotiahla do prevádzkového stavu. Vyriešenie parkovania Na pasekách
výstavbou nového PARKOVISKA, to je podľa mňa v poradí dôležitosti jeho obyvateľov
oveľa nutnejšie, ako pre mňa nepochopiteľne vyrobený problém hluku a jeho
meracej štúdie, ktorá bude stáť MÚ Rača 3000,- €, aj keď s finančnou
participáciou vlastníkov bytov 162-bytovky.
Je
zároveň pozoruhodné, že Rendez, ktorý vznikol cielene ako železničná osada ešte
v roku pána 1883 ako dôležitý železničný uzol ZRIAĎOVACEJ STANICE dokáže
závažne prekvapiť ľudí, ktorí sa sem dobrovoľne prisťahujú a na druhý deň
sa čudujú, že tu tá železnica vôbec existuje a dovolí si vytvárať pre nich
nežiaduce zvuky v podobe pískania lokomotív, alebo ťahavého zvuku
koľajových výhybiek. Neviem, ak by som sa presťahoval do bytovky blízko letiska
Ivanka a na druhý deň ráno by som občiansky rozhorčene protestoval, čo si
to vôbec dovoľujú tie lietadlá, vyvolal by som u tam žijúcich ľudí isté
zmiešané pocity. Všetky bytovky na Dopravnej ulici + Na pasekách totiž vznikli
ako výstavba bytov cez ŽSR pre svojich železničných zamestnancov, kde stále
žijú mnohé pokračujúce generácie ľudí, ktorí by v prípade škodlivého hluku
zo spádoviska ŽSR neváhali nekompromisne, účinne zjednať nápravu riešenia tohto
problému.
Nie,
nikdy ako obyvatelia Rendezu sme taký problém neriešili, pretože neexistoval,
namiesto toho sme snažili byť tu ľuďmi DOMOVA nie NOCĽAHÁRI, aby tento malý
kúsok zvaný Rendez bol príjemným miestom pre život.
S úctou
Cyril Sekerka
poslanec za Rendez (Východné) MČ Rača
0 komentárov:
Zverejnenie komentára