Zverejnenie príspevku / stránky na vybrali.sme.sk Tlač / PDF príspevku / stránky

Stav v roku 2016: 

Bývam na Karloveskej ulici. Minimálne raz do týždňa prídem z práce domov po 23:00 a parkoviská bývajú už plné. Deväťkrát z desiatich prípadov ale nájdem miesto pri bytovke a prejdem najviac 100 metrov. Na Karloveskej ulici teda podľa mňa žiaden „parkovací problém“, ktorý by bolo treba riešiť, nie je.


I. SEPTEMBER 2016
   ROZBIEHA SA TZV. PILOTNÝ PROJEKT PARKOVANIA

Na našej ulici sa rozbieha tzv. pilotný projekt parkovania v Karlovej Vsi.
Čo je jeho oficiálnym cieľom ?

Budeme žiť v prekrásnom novom, regulovanom svete vďaka tomu, že sa vyznačia parkovacie miesta len pre rezidentov. Myjavčan a Michalovčan, ktorí tu pravidelne parkujú, nám, domácim, už miesto zaberať nebudú. My, čo tu vlastníme byty, by sme mali vďaka tomu ľahšie zaparkovať.

Stal sa pravý opak. Tzv. nová parkovacia politika, ktorá vraj má nám, rezidentom, pomôcť ľahšie zaparkovať, zničila cca na 150 metroch ulice 11 až 14 parkovacích miest. Z 27 až 30 aut, ktoré tu bežne „v parkovacom chaose“ parkovali, tu v regulovanom svete, zostane 16. Počet aut, ktoré tu „po novom“ zaparkujú, klesol takmer o polovicu.

Počas posledných 25 rokov počet áut v Bratislave postupne rástol.
Ľudia sa tomu postupne prispôsobovali.
Vždy sme si nejako pomohli a zaparkovali sme.

Dialo sa to živelne, neorganizovane – chaoticky...
Inak povedané – slobodne.
A fungovalo tofunguje to.

Domnelý „chaos“ funguje totiž v skutočnosti oveľa lepšie a efektívnejšie, ako regulácie (a to nielen v ekonómii).

Záver je jasný:

Netreba vyznačovať žiadne parkovacie miesta, ale nechať to na ľudí.
Ľudia si poradia, tak, ako doteraz.

Rozmýšľam, čo sa stane, keď tzv. nová parkovacia politika dorazí na Dlhé Diely.
Keď tam regulácia zruší LEN 10 percent parkovacích miest.
Tam je totiž parkovacích miest naozaj málo.

Pozrime sa, ako vyzerá tzv. regulované parkovanie v praxi.


Toto je zadná strana domu medzi vchodmi Karloveská 21 - 23.
Bežne tu parkovávajú ŠTYRI autá.
Po novom tu už zaparkujú len TRI.



Toto je zadná strana domu, na Karloveskej ulici 23.
Na mieste, kde bežne stávajú TRI autá, je teraz vyznačené JEDNO parkovacie miesto.




Medzi vchodmi 23 a 25 stávajú bežne TRI autá.
Teraz sú tu vyznačené DVE parkovacie miesta.



Toto je zadná strana vchodov 25 - 27.
Od začiatku čierneho Opla po zelený stĺp, bežne stoja TRI autá.
Je tu vyznačené LEN JEDNO parkovacie miesto.
Zrejme kvôli elektrickej skrini.



Pokračovanie – vchody 27 - 29.
Stávajú tu DVE autá.
Vyznačených je NULA parkovacích miest.



Zadná strana Karloveská 29 - 31.
Bežne tu stávajú TRI autá.
Vyznačené sú DVE parkovacie miesta.



Zadná strana Karloveská 31 - 33.
Bežne tu stoja TRI autá.
Po novom to už budú len DVE.




Tieto dve snímky sú pri kotolni na zadnej strane vchodu Karloveská 33.
Bežne tu stojí PÄŤ aut.
V regulovanom svete to budú už len TRI.



II. JÚL 2018
    VÝSLEDKY PARKOVACEJ POLITIKY PO DVOCH ROKOCH

Karloveská 23, 25, 27, 29, 31, 33 za domom.
Zóna rezidenčného parkovania.

Fotené v stredu 25.7. 2018 o 19:45







Karloveská 17, 19, 21, 23, 25, 27, 29, 31, 33 pred domom.
Zóna rezidenčného parkovania.

Fotené v stredu 25.7. 2018 o 19:45





Tuto skončili autá, ktoré boli zo zóny regulovaného parkovania vytlačené:




Zvyšok vytlačených aut parkuje pred Spojenou školou sv. Františka, na protiľahlej strane Karloveskej ulice. Jedná sa prevažne o autá s mimobratislavskými EČ.



ZÁVER

Na Karloveskej ulici nikdy žiaden „parkovací problém“ nebol.
Nikdy sa mi pred zavedením parkovacej politiky nestalo, že by som nezaparkoval.
V najhoršom prípade som sa pár minút prešiel, ak som prišiel po 23:00 a musel som nechať auto spravidla pred Spojenou školou sv. Františka, kde teraz parkujú vytlačené autá.
To bol ale jeden z desiatich prípadov, v 90 percentách som aj o 23:00 zaparkoval pred, alebo za domom.

Stalo sa nasledovné:

Zo záberov je krásne vidieť (fotil som to zámerne v pracovný deň, večer o 19:45), že na parkoviskách v okolí domu (v zóne regulovaného parkovania) je množstvo voľných parkovacích miest.
Napočítal som cez 20 voľných miest.
Keď si pozriete fotky vytlačených aut a ich počet, pohodlne by sa všetci zmestili.....

Slušné množstvo voľných parkovacích miest je v našej zóne regulovaného parkovania úplne vždy, bez ohľadu na to, kedy prídete.

Keď mi ale prídu na návštevu svokrovci z Rače, sestra z Lamača, švagor z Pezinka (Račan pôvodom, len si tam kúpil byt), manželkina najlepšia priateľka s rodinou z Wiesbadenu (tiež pôvodom z Rače, ale vydala sa tam) tak máme „parkovací problém“, ktorý sme nikdy predtým nemali.


Rovnaká situácia je aj v Starom Meste, kde, keď hľadáte parkovanie, vidíte X voľných parkovacích miest, na ktorých nemôžete zostať stáť, lebo nie ste rezident.

Ak sa tento nezmysel zavedie po celej Bratislave, vo výsledku to bude znamenať, že nikto nezaparkuje nikde, okrem bezprostredného okolia svojho domu. Budete môcť parkovať pred vaším domom a s autom sa nepohnete.

Nepochybujem o tom, že toto je skutočným cieľom mnohých ekoaktivistov, cykloaktivistov a iných dobrodejov, ktorí by nás radi vychovávali a radi by nás donútili byť „lepšími“ – z ich pohľadu, samozrejme – ako chceme byť.

Otázka znie, koľko obyvateľov Bratislavy si toto naozaj želá.

Dovolím si tvrdiť, že mizivá menšina. A to aj napriek tomu, že na rôznych fórach vedia byť riadne ukričaní a pomaly vytvoriť dojem, že sú väčšinou spoločnosti.

Teší ma, že „parkovacia politika“ zlomila väzy pánovi Rašimu v Košiciach. Komunálnej hviezde Smeru. Snáď to odradí komunálnych politikov v Bratislave.

Igor Koso
rezident
Karloveská ulica


13 komentárov:

  1. Dobrý deň,

    v Karlovej Vsi bolo v marci 2016 referendum, či ľudia súhlasia so zavedením rezidenčnej parkovania, ktoré výrazne zníži počet vyhradených parkovacích miest (v tom čase na niektorých uliciach viac ako 50% zo všetkých miest). To znamená, že výrazne ubudne tých čo majú vyhradené miesto za poplatok iba pre seba a väčšina parkovacích miest bude pre obyvateľov, ktorí tam majú trvalí pobyt (nebude ale vyhradená pre konkrétne auto). Toto referendum síce nebolo platné, keďže sa ho zúčastnilo iba 42% oprávnených voličov (potrebných je viac ako 50%) ale z tých čo hlasovali, bolo za 54% (7 238 voličov) a proti 41% (5 342 voličov).

    Je možné, že práve Vy ste nemali problém s parkovaním (nie každá ulica je na tom rovnako). Kľudne si však dohľadajte príspevky iných ľudí na FB Karlovej Vsi z danej oblasti, ktorí mali iný názor. Dokonca niektorí tvrdili, že ani po zavedení parkovacej politiky nemajú stále kde zaparkovať resp. že stále nemôžu zaparkovať pred svojim domom.

    Pre vašu informáciu, taká istá zóna ako u vás je už takmer rok zavedená aj v najhoršej časti Dlhých Dielov (ulice Hlaváčiková a Veternicová). Očakávať pri nastavovaní pravidiel 100% spokojnosť je nezmysel. Áno dnes aj v budúcnosti bude skupina ľudí, ktorým bude vyhovovať chaos a neporiadok. Mimochodom úroveň chaosu a neporiadku je spravidla to, čo odlišuje vyspelé krajiny od tých rozvojových.

    Čo sa týka úbytku parkovacích miest, tak dôvodom je jednoduchý. Dnes, rovnako ako v minulosti, môžete stáť kdekoľvek. Dokonca aj na tých miestach, kde nie sú vyznačené parkovacie miesta. Budete tam stáť rovnako ako v minulosti v rozpore s predpismi, len teraz to bude viac vidieť ako to bolo vidieť v minulosti. Keď však chcete vyznačiť regulérne (zákonné) parkovacie miesta, tak Vám ich dopravný inšpektorát dovolí vyznačiť len tam, kde to je v súlade s vyhláškou. Pred tým, rovnako ako teraz je zakázané stáť na prechode pre chodcov alebo vo vzdialenosti 5 metrov pred ním, v zákrute tvare T na protiľahlej strane, stáť tak, že na chodníku neostane 1,5 metra pre chodcov alebo tak, že na ceste neostanú voľné 3 metre na ceste, ... (pozrite si Vaše fotky kde je nula parkovacích miest a choďte si zmerať, či tam dokážete zaparkovať tak, aby ste dodržali uvedené vzdialenosti). To že tam ľudia pred tým parkovali tak, že tieto pravidlá cestnej premávky nedodržiavali, neznamená, že to bolo OK. Veď keď im nevadilo vtedy, že ich nedodržiavali, prečo im to vadí teraz. Kľudne tam môžu zaparkovať a porušovanie dopravných predpisov ich autom bude na tom úplne rovnako ako pred vyznačením zóny. Aj v minulosti, keby to ktokoľvek kedykoľvek nahlásil, tak by to museli policajti riešiť, lebo väčšina z tých áut ktorých miesta teraz nie sú vyznačené parkovala v rozporé s predpismy.

    Čo sa týka vašich rodinných príslušníkov, buďte rád, že nebývate Vy (alebo oni) vo Viedni, Brne, Prahe, ... . Lebo neuveríte, ale ani tam by k Vám nemohli prísť bez problémov na návštevu a zaparkovať tak ako sa dnes parkuje v celej Bratislave. A tak ako sa v Bratislave parkuje je následok toho, že sa to neriešilo a zodpovední to nechali zájsť až tak ďaleko, že dnes nezaparkovať tesne pred svojou bránou je zložin proti ľudským právam. Bez ohľadu toho či je to na úkor zelene, chodníkov, ... .

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Som vodič a viem, že tiež som rád, keď môžem rýchlo a blízko zaparkovať. Ale aby chodínky, zeleň, detské ihriská a vlastne všetok voľný verejný priestor mal byť miesto pre parkovanie mi naozaj nepríde ako správna cesta. Nehovoriac o tom, že je veľké množstvo miest v meste, kde ten problém je horší než kritický a už teraz sa nedá riešiť, ale iba čiastočne zmierňovať.

    Som zvedavý, či by ste chceli žiť v krajine chaosu, kde by neboli podľa vás zbytočné regulácie zákonom. Máte pravdu, že ľudia v takých krajinách žijú a zvykli si. Nikto z nás nechce hlúpe a zbytočné regulácie, ale tvrdiť že chaos je lepší je podľa mňa odrazom Vášho prístupu, ktorý nepovažujem za správny ani väčšinový.

    Ján Hrčka
    bývalý prednosta v Karlovej Vsi (od decembra 2014 do júna 2017) a teda jedna z osôb, zodpovedných za vami kritizovanú zbytočnú reguláciu parkovania

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja som z Beniakovej-D.diely. S názorom súhlasím, parkovacia politika by sa mala ešte prekopať.. cieľom by malo byť aby bratislavčania mohli v BA parkovať slobodne (samozrejme so zachovaním platených zón v Starom meste súhlasím)..
    Už teraz nesledujem detaily, ale keď som tie plány čítal pred rokom, tak mi z toho vyšlo, že teraz parkujem bezplatne, kdekoľvek v okolí a "potom" budem musieť parkovať iba na našej ulici, zaplatiť si za kartičku rezidenta, a platiť ak budem parkovať mimo mojej zóny.
    Realita teraz: parkujeme kde sa dá (a takisto, zaparkujem vždy do 22.00 bez problémov), Realita potom: platím, platíme, platíte, a ľudia s nesprávnou značkou: platíte alebo neparkujete.
    Peter


    OdpovedaťOdstrániť
  4. Cieľom rezidenčného parkovania je, aby ľudia s trvalým pobytom mali možnosť ľahšie zaparkovať - to, ako to potvrdil pán Koso v článku, sa v zóne Silvánska splnilo - a iba 15% ľudí (prieskum, do ktorého sa zapojilo viac ako 700 rezidentov zóny) - držiteľov rezidenčnej karty v zóne - požaduje návrat do bodu nula.
    Pán Koso nikdy rezidenčnú kartu vydanú nemal, jeho požiadavka, aby všade mohol stáť ktokoľvek bez ohľadu na trvalý pobyt je v Bratislave nerealizovateľná - stojím si za tým, že rezidenti majú byť vo svojej zóne zvýhodnení.

    Je pre mňa novinka, že niekto v zóne tvrdí, že parkovacích miest bolo pred zavedením rezidenčného parkovania dosť aj pre mimokarloveske auta. Určite by s tým nesúhlasili obyvatelia Silvánskej, Levárskej či Kuklovskej.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dobrý deň pán Drotován,

      rezidenčná karta je vydaná na moju manželku. Volá sa Zuzana Kosová.
      Máme jedno auto v rodine a je písané na ňu.

      Ale veľmi úprimne povedané, až ma zamrazilo,keď som si prečítal tento Váš argument.
      Že som Vám stál za to, aby ste použili (alebo zneužili ?)svoju úradnú moc a hľadali si ma v zozname vydaných parkovacích kariet.


      Veľa to o Vás prezrádza.

      Môže si každý prelustrovať zoznam parkovacích kariet (komu boli vydané), alebo to môže len prednosta miestneho úradu ?

      SENZAČNÉ ODHALENIE !!!!
      Nejaký Koso si dovoľuje kritizovať mocných a múdrych sociálnych inžinierov, a pritom sám nemá parkovaciu kartu !!! ( takže nevie o čom hovorí, alebo klame, a teda jeho názor je irelevantný - to ste tým zrejme chceli povedať)


      Rozmýšľam, čo budete robiť, a ako budete fungovať, keď sa náhodou dostanete k väčšej moci a k lepším informáciám, ako máte teraz...

      Čo sa týka "nerealizovateľnosti" toho, aby každý mohol v Bratislave stáť kdekoľvek, momentálne je to tak a funguje to výborne.
      S výnimkou centra mesta, kde to ale tak nie je.

      A nie je to tak len v Bratislave.

      V pánom Hrčkom spomínanej Viedni som bol autom naposledy na jar. V ZOO v Schoenbrunne.
      Parkoval som bez problémov v okolí, medzi domami. Zadarmo. Žiadna rezidenčná zóna tam nebola.
      Nešiel som na platené parkovisko. Pričom Schoenbrunn je širšie centrum Viedne.

      Ale o mojich skúsenostiach s parkovaním v zahraničí napíšem viac v odpovedi pánovi Hrčkovi.

      Zvýhodňovanie rezidentov v zónach svojho bydliska je cestou k tomu, aby nezaparkoval nikto nikde (okrem svojho bydliska), a teda aby nebolo možné autá vôbec používať.

      Za tým, ak dovolíte, si stojím zase ja.

      Igor Koso

      Odstrániť
    2. Dve veci na doplnenie (ujasnenie).

      Rezidenčná zóna (obmedzenie parkovanie) je iba v nočných hodinách od 18:00 do 8:00 od nedeľe do štvrtka (tzn. noc pred pracovným dňom). To je časový úsek, kedy majú ľudia s trvalým pobytom v danej oblasti zaparkovať. Ak ste v Rakúsku (širšom centre) zaparkovali cez deň zadarmo, tak zjavne tam nie je problém s parkovaním. Ani v Karlovej Vsi nie je nijakým spôsobom obmedzované (limitované) denné parkovanie a nočné cez víkend (ak si dobre pamätám, že to takto bolo/je nastavené). Veď nikto nemá záujem vytvárať parkovacie zóny a obmedzovať parkovanie, ak je dostatok parkovacích miest.

      Zvýhodňovanie rezidentov v zónach svojho bydliska je cestou, aby tam zaparkovali tí čo tam bývajú. Vy chcete, aby pri nedostatku parkovacích miest ľudia, ktorí tam bývajú mali rovnaké alebo horšie podmienky ako tí, čo tam nebývajú? Skúste sa spýtať susedov, či budú s Vami súhlasiť. Určite väčšína nie.

      Odstrániť
    3. Dobrý deň pán Košo,

      anketa, ktorá bola robená medzi majiteľmi rezidenčných kariet iba 15% požaduje vrátenie sa do bodu nula - teda som považoval potrebné uviesť, že vy ste sa tej ankety nezúčastnili, keďže nemáte vydanú rezidenčnú kartu.

      Prejdime teda vecne k Vášmu článku:

      1. fotiť parkovacie miesta podvečer počas letného dňa cez prázdniny vypovedá o dopravnej situácií podobne ako odfotenie Botanickej, Prístavného mostu, Račianskej či Vajnorskej v rovnakom období a argumentovaním stavu ako "bežného stavu" - čo je vo vzťahu napr. k školskému roku úplná demagógia.

      2. Na Karloveskej ulici nikdy žiaden „parkovací problém“ nebol. Ak tak ste zaparkovali pred ZŠ na druhej strane

      Váš príspevok je logicky nekonzistentný - na jednej strane hovoríte, že chcete rezidenčné parkovanie zrušiť a kritizujete, že viac autá (podľa vás) parkujú pred ZŠ - keď ste tam predtým parkovali vy, bolo to v poriadku?

      3. Ad: Slušné množstvo voľných parkovacích miest je v našej zóne regulovaného parkovania úplne vždy, bez ohľadu na to, kedy prídete.

      Rezidenčné parkovanie a jeden z jeho hlavných cieľov je to, aby rezidenti mali jednoduchšie parkovanie vo večerných hodinách, sám uvádzate, že to bolo splnené. Zatiaľ ste jediný, kto sa sťažuje na veľké množstvo (podľa vás a v letných mesiacoch) voľných miest večer - ak samozrejme bude viac ľudí požadovať rozšírenie parkovacích miest pre nerezidentov (aktuálne ich je 10%), tak projekt sa dá upraviť a počet miest pre nerezidentov zvýšiť - o tom je pilotný projekt - na základe praxe sa modeluje - lebo žiaden superpočítač nevie namodelovať úplne presne niečo dopredu (nehovoriac o tom, že pri takom množstve premenných by to ani nebolo možné).

      4. Ad: Keď mi ale prídu na návštevu svokrovci z Rače, sestra z Lamača, švagor z Pezinka (Račan pôvodom, len si tam kúpil byt), manželkina najlepšia priateľka s rodinou z Wiesbadenu (tiež pôvodom z Rače, ale vydala sa tam) tak máme „parkovací problém“, ktorý sme nikdy predtým nemali.

      Parkovanie návštev je počas dňa v súlade s pravidlami - vo večerných a nočných hodinách môžu parkovať na miestach pre návštevy (viď. bod vyššie), návštevné či iné karty (abonentské a pod.) je možné vydávať až keď bude zmenený štatút mesta a bude možné regulovať aj hodinové či iné parkovanie.

      Odstrániť
    4. 5. Ad: Rovnaká situácia je aj v Starom Meste, kde, keď hľadáte parkovanie, vidíte X voľných parkovacích miest, na ktorých nemôžete zostať stáť, lebo nie ste rezident.

      Áno práve preto je potrebné zmeniť štatút mesta a zaviesť parkovaciu politiku - aby cez deň bolo napr. v Starom Meste možné parkovať aj na určitom počte rezidentných miest - čo v súčasnosti, keďže nie je možné regulovať krátkodobé - hodinové parkovanie- nie je možné.

      6. Ad: Ak sa tento nezmysel zavedie po celej Bratislave, vo výsledku to bude znamenať, že nikto nezaparkuje nikde, okrem bezprostredného okolia svojho domu. Budete môcť parkovať pred vaším domom a s autom sa nepohnete.

      Parkovať môžete tam, kde máte parkovacie miesto - cieľom je, aby rezidenti mali jednoduchšie parkovanie pred domom, ako píšete - potom máte parkovanie v práci (je už na zamestnávateľovi ako vám ho zabezpečí - je to aj jeho záujem), parkovanie pri nákupných centrách - to sú tri body, kde prebieha podľa dopravného generelu najviac bodov statickej dopravy (priemerný počet jázd na deň a auto je 2,1 podľa generelu, tj. veľká časť ľudí ide denne iba z bodu A do bodu B a naspäť). Nárast áut v Bratislave je každým rokov vyšší - neexistuje mesto na svete, kde by individuálna automobilová doprava vyriešila dopravu v meste - aj v takom Almaty - v Kazachstane, kde je aktuálna cena benzínu 0,42 € na liter začali budovať metro, pretože doprava je tam IAD neudržateľná.

      7. Ad. Nepochybujem o tom, že toto je skutočným cieľom mnohých ekoaktivistov, cykloaktivistov a iných dobrodejov, ktorí by nás radi vychovávali a radi by nás donútili byť „lepšími“ – z ich pohľadu, samozrejme – ako chceme byť.

      Navštívil som stovky miest po celom svete a rezidenčné parkovanie je zavedené vo veľkom počte z nich - nielen v Kodani či Londýne, ale aj napr. v srbskom meste Niš, v Rige, Talline, albánskom Skodore atď. Je to systém, ktorý reálne budujú a zavádzajú všade po svete. Chápem, že niekto možno má pocit, že vie vymyslieť iný systém, nikto ho však zatiaľ nepredstavil - myslím reálny systém, ktorý bude fungovať, nie teória.
      Váš názor, že to treba nechať ta, lebo to funguje, teda, aby som vás citoval:
      " Počas posledných 25 rokov počet áut v Bratislave postupne rástol.
      Ľudia sa tomu postupne prispôsobovali. Vždy sme si nejako pomohli a zaparkovali sme.Dialo sa to živelne, neorganizovane – chaoticky...
      Inak povedané – slobodne. A fungovalo to a funguje to."

      Postačuje mi pozrieť sa na ulice a vidím, že to nefunguje - ak si myslíte ,že fungovanie znamená, že zaparkujete kdekoľvek a kedykoľvek zadarmo - bez ohľadu na dopravné predpisy atď. a že jediná funkcia bývania je aby všade sa parkovalo, kde to je len možné. To je váš názor a ja vám ho neberiem - môj názor je, že súčasný stav je neudržateľný a podľa diskusií ho zdieľa veľa ľudí

      Otázka znie, koľko obyvateľov Bratislavy si toto naozaj želá.
      A vaša narážka, že to chcú len "cykloaktivisti" a ekoaktivisti" - opäť argument, ktorý postráda základnú logiku - ak niekto nemá a nepoužíva auto, tak mu z princípu veci môže byť jedno, kde napĺňa svoj individuálny súkromný záujem motorista - ak je to na komunikácií, kde z podstaty veci môže parkovať - ak však parkuje napr. na detskom ihrisku, na zeleni, robí nepriechodným chodník atď., tak logicky vtedy sa môže vyjadriť aj nevlastník alebo nepoužívateľ auta - lebo verejný priestor nie je súkromne sprivatizovaný majiteľov osobného vozidla - ten majiteľ má vždy možnosť kúpiť si byt aj s garážou alebo parkovacím miestom - chodec či mamička s dieťaťom v kočíku si paralelný chodník k domu nevybuduje

      Odstrániť
    5. 9. Ad: Teší ma, že „parkovacia politika“ zlomila väzy pánovi Rašimu v Košiciach. Komunálnej hviezde Smeru. Snáď to odradí komunálnych politikov v Bratislave.

      Raši zaviedol spoplatnené parkovanie, kde bol nielen zlen nastavený systém ale hlavne peniaze išli do súkromnej spoločnosti, takže to bol čistý business - nevidím dôvod, prečo by parkovanie nemohla zabezpečovať obec, kde by cieľom bolo zvýšenie kvality života obyvateľov a nie čistý zisk.
      Ale áno máte pravdu, o mnoho jednoduchšie ako ľuďom vysvetľovať veci (čo v KV robíme už viac ako 3 roky) je populisticky nasľubovať "parkovanie všade, bez problémov, zadarmo, kedykoľvek a kdekoľvek" a potom sa tváriť, že problém s parkovaním ani neexistuje a vymyslelo si ho pár aktivistov (ako to tvrdíte vy).

      Mimochodom ak si myslíte, že parkovanie by malo byť na občanov, že oni si to vyriešia, tak prečo rovnaký názor nemáte aj na kosenie, zimnú službu, opatrovateľstvo, školy, škôlky atď. - to si ľudia nevyriešia sami?

      Odstrániť
  5. Pán Koso, mali ste (s pani manželkou) pred zavedením parkovacej zóny pridelené parkovacie miesto? Lebo ak áno, je v celku pochopiteľné, že môžete patriť medzi tých zopár ľudí, ktorým sa súčasná situácia nepáči. Musia si totiž hľadadať v zóne miesta. Pred jej zavedením sa dlhodobo monitoroval stav parkovania a poprave, pred zavedením zóny nebolo kde parkovať už oveľa skôr ako o 23:00 (cca od 20:00 už bol problém). To len dokazuje, že ďalšie 3 hodiny dostali rezidenti k dobru. A prosím Vás, to je čo, že "nechajte parkovanie na ľudí". Veď máme normálne vyhlášku a pravidlá cestnej premávky, resp. pravidlá okolo parkovania nevznikli z nejakej roztopaše... Sú v prvom rade na svete pre bezpečnosť nie len vodičov, ale hlavne chodcov. A to "ľudové parkovanie" už bránilo ľuďom v bezpečnom a nerušenom pohybe na chodnikoch a vo vnútroblokoch, kam automobili skrátka nepatria... Nevidím jediný komentár u pána Drotovana, kde by hovoril, že nemôžete mať iný názor. Veď je normálne, že sa on s iným ozval, či nie?

    OdpovedaťOdstrániť
  6. ...ešte dodám, že stav pred vyhlásením zóny vyhovoval držiteľom pridelených parkovacích miest a ani za mak ich situácia ich susedov nezaujímala. My však vieme z výsledkov prieskumu, že sa zavededením parkovacej rezidenčnej zóny väčšine rezidentov uľavilo a áno, ako píše pán Drotovan, len veľmi malé percento rezidentov si praje návrat stavu pred vyhásením zóny.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dobrý deň, Martin,
      môžete prosím uviesť, či ste rezidentom Karlovej Vsi
      a aký je Váš vzťah k MiÚ Karlova Ves?

      Neberte prosím otázky ako lustrovanie, cieľom je
      len vyjasniť Váš vzťah k pilotnému projektu
      rezidenčného parkovania v Karlovke.

      Vďaka za pochopenie.

      Miro Ščibrany
      obyvateľ Rače

      Odstrániť
    2. Dobrý deň pán Urbanik,

      pred zavedením rezidenčného parkovania sme nemali pridelené parkovacie miesto.

      Napriek tomu sme vždy bez problémov zaparkovali.

      Aj návštevy, ktoré nám prišli.

      Inak, ak ste čítali moje príspevky, tak z nich logicky vyplývalo, že pridelené miesto sme mať nemohli.

      Píšem tam, že ak som prišiel po 23.00, stávalo sa, že som musel zaparkovať na opačnej strane Karloveskej ulice, oproti Spojenej škole sv. Františka.

      Keby sme mali pridelené parkovanie, tak vždy zaparkujem pred domom.

      Asi ste si to nevšimli.

      S pozdravom

      Igor Koso

      Odstrániť